Medarbetare på Solöga

Möt våra medarbetare

Paniz Kanani

Skolchef/ Utbildad Barnskötare

Skolchefens uppgift är att hjälpa huvudmannen se till att verksamheten följer de föreskrifter som gäller för utbildningen. I uppdraget att se till att alla föreskrifter för utbildningen följs ingår även det systematiska kvalitetsarbetet.

Mathilda Lindahl

Utbildad barnskötare/ Elevassisten

Förskolan ligger mig varmt om hjärtat, jag har arbetat med barn under en lång tid. Jag är en person med mycket energi och jag tycker all vår pedagogik kan utföras i vår fina utemiljö.

Katerina Vassilikopoulou

Legitimerad Förskollärare

Förskolläraren har ansvar för det pedagogiska innehållet i undervisninen och att leda undervisningen på ett sådant sätt att målen och intetionerna i läroplanen uppfylls.

Lizethe Broman

Rektor/ Leg. Förskollärare

Rektorn leder förskolans verksamhet. Med stöd av teamet är det rektorn som ansvarar för att den pedagogiska verksamheten utformas så att all barn utvecklas i enlighet med de mål och regelverk som styr förskolan.

Anna Öhman

Biträdande rektor/ Barnskötare

Biträdande rektorn bistår rektorn. Det är rektorn som delegerar ansvarsområden och arbetsuppgifter till den biträdande rektorn utifrån de behov som förskolan har.

Ann-Christin Lindskog Öhman

Inköp och transport

Inköpare ansvarar för att välja leverantör och har både kontakt med befintliga leverantörer och catering. Utvärderar leverantörerna, till exempel utifrån kvalitet på deras produkter och priset.

Förskolan Solöga

Förskola Beddingestrand, Trelleborg